“Τα ωμά φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα ψυχικής υγείας”.

 

Αυτό είναι το απλό μήνυμα από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Otago που έχουν ανακαλύψει ότι τα ωμά φρούτα και λαχανικά μπορεί να είναι ότι καλύτερο για την ψυχική σας υγεία από τα μαγειρεμένα, κονσερβοποιημένα και μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά.

 

Ο Dr. Tamlin Conner, Ανώτερος Λέκτορας Ψυχολογίας και επικεφαλής συγγραφέας, αναφέρει ότι οι εκστρατείες δημόσιας υγείας που επικεντρώθηκαν ιστορικά σε πτυχές της ποσότητας στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών (όπως το 5+ φρούτα ή λαχανικά την ημέρα).

 

Ωστόσο, η μελέτη, που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 2018 στο Frontiers in Psychology, διαπίστωσε ότι για την ψυχική υγεία ειδικότερα, μπορεί επίσης να είναι εξίσου σημαντικό να εξεταστεί ο τρόπος παρασκευής και κατανάλωσης του προϊόντος.

 

“Η έρευνά μας έχει επισημάνει ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στη« μη τροποποιημένη» κατάσταση τους συνδέεται περισσότερο με την καλύτερη ψυχική υγεία σε σύγκριση με τα φρούτα και τα λαχανικά που μαγειρεύονται / κονσέρβες / μεταποιούνται», λέει.

Ο Dr Conner πιστεύει ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το μαγείρεμα φρούτων και λαχανικών έχει τη δυνατότητα να μειώσει τα επίπεδα θρεπτικών ουσιών.

 

“Αυτό πιθανόν να περιορίσει την παροχή θρεπτικών συστατικών που είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη συναισθηματική λειτουργία.”

 

Για τη μελέτη, ερευνήθηκαν περισσότεροι από 400 νέοι ενήλικες από τη Νέα Ζηλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες ηλικίας 18 έως 25 ετών. Αυτή η ηλικιακή ομάδα επιλέχθηκε επειδή οι νέοι ενήλικες έχουν συνήθως τη χαμηλότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών όλων των ηλικιακών ομάδων και διατρέχουν υψηλό κίνδυνο διαταραχών ψυχικής υγείας.

 

Η συνηθισμένη κατανάλωση ωμών έναντι των μαγειρεμένων και μεταποιημένων φρούτων και λαχανικών αξιολογήθηκε παράλληλα με την αρνητική και θετική τους ψυχική υγεία και τον τρόπο ζωής καθώς και τις δημογραφικές μεταβλητές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη συσχέτιση μεταξύ πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και ψυχικής υγείας (όπως άσκηση, ύπνος, διατροφή, χρόνιες συνθήκες υγείας, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, εθνικότητα και φύλο).

 

“Ο έλεγχος της συσχέτισης, της κατανάλωσης ακατέργαστων φρούτων και λαχανικών προέβλεπε χαμηλότερα επίπεδα συμπτωματολογίας ψυχικών ασθενειών, όπως η κατάθλιψη και βελτιωμένα επίπεδα ψυχολογικής ευεξίας, συμπεριλαμβανομένης της θετικής διάθεσης, της ικανοποίησης από την ζωή και της άνθησης.” Αυτά τα οφέλη ψυχικής υγείας μειώθηκαν σημαντικά για τα μαγειρεμένα, και μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά.

 

“Η έρευνα αυτή είναι ολοένα και πιο ζωτικής σημασίας, καθώς οι προσεγγίσεις στον τρόπο ζωής, όπως η διαιτητική αλλαγή, μπορούν να προσφέρουν μια προσιτή, ασφαλή και επικουρική προσέγγιση για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας”, λέει ο Dr Conner.

 

* Τα κορυφαία 10 ωμά τρόφιμα που σχετίζονται με την καλύτερη ψυχική υγεία όπως αποκαλύφθηκε ήταν: καρότα, μπανάνες, μήλα, σκούρα πράσινα φύλλα όπως σπανάκι, γκρέιπφρουτ, μαρούλια, εσπεριδοειδή, φρέσκα μούρα, αγγούρι και ακτινίδια.