SUPERFOODS
Tα Superfoods είναι μια κατηγορία φυσικών τροφίμων φυτικής προέλευσης με ένα κοινό χαρακτηριστικό: την υψηλή συγκέντρωση τους σε θρεπτικά συστατικά με μεγάλα ποσοστά απορρόφησής τους από τον ανθρώπινο οργανισμό. Με άλλα λόγια, είναι τρόφιμα με υψηλή θρεπτική αξία, πολύ ευεργετική για μικρούς και μεγάλους. Περιέχουν υψηλή ποσότητα σε σχέση με άλλες τροφές: βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και τα συστατικά τους έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Ο συνδυασμός όλων αυτών των ουσιών, καθώς και η ευκολία της κατανάλωσης σημαίνει ότι είναι εύκολο να συμπεριληφθούν στη διατροφή μας κάτι μπορεί να μας επιτρέψει να αισθανθούμε θετικά αποτελέσματα αμέσως. Τα αποτελέσματα αυτά περιλαμβάνουν τη συνολική ρύθμιση της λειτουργίας των ζωτικών συστημάτων, καθώς και μια αύξηση στην ενέργεια και αντοχή. Σε συνδυασμό με μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, τα superfoods μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη βελτίωση της σωματικής και πνευματικής υγείας, την πρόληψη της γήρανσης, των εκφυλιστικών ασθενειών, την διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους, καθώς και μια ψυχική ισορροπία.
Kale Chips (Troo Food) Vegan
Tο Kale (Κέιλ) ανήκει στην οικογένεια BRASSICA OLERACEΑ, στην οποία ανήκουν και άλλα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα υπόλοιπα πράσινα λάχανα. Η διατροφική μαγιά, που προσδίδει γεύση τυριού στην τροφή, χρησιμοποιείται από vegans και χορτοφάγους αφού παρέχει βιταμίνες και μέταλλα τα οποία λείπουν συνήθως από μία χορτοφαγική διατροφή (βιταμίνη Β). Γεύσεις: Cheezy, Spicy, Mustard with Chia.
Superfoods
Chia Seeds: Οι σπόροι Chia (Salvia Hispanica) έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, βιταμίνη Β1, Β3, και Ε, μαγνήσιο, φώσφορο και ασβέστιο. Η αντικατάσταση κορεσμένων λιπαρών από ακόρεστα λιπαρά στη διατροφή συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα. Η βιταμίνη Ε, συντελεί στην προσταςία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες (αντιοξειδωτική δράση). Οι σπόροι απορροφούν μέχρι και 9 φορές τον όγκο τους σε νερό, σχηματίζοντας το δημοφιλές Chia Gel.
Μέγιστη ημερήσια κατανάλωση: (15 γρ / άτομο)
Χρήσεις: Γιαούρτι, δημητριακά, σαλάτες, σούπες, χυμοί, smoothies, ροφήματα, γάλα, σπιτικό ψωμί, κέικ
Spirulina: Η σπιρουλίνα (arthrospira platensis) γνωστή και ως μπλε-πράσινη algae είναι μια πλούσια και πλήρης πηγή ολικής οργανικής τροφής στη φύση. Θεωρείται υπερτροφή χάρις στο ολοκληρωμένο φάσμα θρεπτικών συστατικών που περιέχει (χλωροφύλλη, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία). Η βιολογική σπιρουλίνα είναι εξαιρετικά εύπεπτη και μπορεί να αναμιχθεί με νερό, χυμούς και smoothies. Ταιριάζει σε σαλάτες και σούπες.
Μέγιστη ημερήσια κατανάλωση: (15 γρ / άτομο).
Acai powder: Το ασάι είναι ένα μικρό μωβ σμεουρο που φυτρώνει σε ψηλά φοινικόδεντρα στα τροπικά δάση του Αμαζονίου. Στο PURE Juice Bar θα το βρείτε σαν προϊόν αποξύρανσης, μια διαδικασία που διατηρεί αναλλοίωτα όλα τα φυσικά χαρακτηριστικά του. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, σίδηρο και ασβέστιο καθώς επίσης περιέχει πολυφαινόλες και ανθοκυανίνες. Η αντικατάσταση κορεσμένων λιπαρών από ακόρεστα λιπαρά στη διατροφή συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.
Μέγιστη ημερήσια κατανάλωση: (15 γρ / άτομο)
Χρήσεις: δημητριακά, γιαούρτι, smoothies ή σε πλήθος αλμυρών και γλυκών συνταγών
Goji berries: Επιλεγμένα goji berries με μαλακή υφή και γλυκιά γεύση. Οι καρποί γκότζι διακρίνονται για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμινες C, E και B2 (ριβοφλαβίνη) οι οποίες συμβάλλουν στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες (αντιοξειδωτική δράση). Η βιταμίνη C μαζί με τη ριβογλαβίνη συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος καθώς και τη μείωση της κόπωσης.
Χρήσεις: δημητριακά, γιαούρτι, smoothies, επιδόρπια, σαλάτες και σούπες
Σιταρόχορτο (wheatgrass): Το βιολογικό σιταρόχορτο καλλιεργείται σε γόνιμα εδάφη χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων και συλλέγεται όταν τα νεαρά φύλλα σφίζουν από ζωή. Μέσω ψυχρής αποξύρανσης μετατρέπεται σε λεπτή σκόνη, μια διαδικασία σύντομη που διασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ποιότητα και δράση των θρεπτικών του στοιχείων. Αποτελεί πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες (αντιοξειδωτική δράση) και στην ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Το σιταρόχορτο έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο και φυτικές ίνες.
Μέγιστη ημερήσια κατανάλωση: (15 γρ / άτομο)
Χρήσεις: νερό, χυμοί, τσάι, ντρέσινγκ, σαλάτες και σούπες
Πρωτεΐνη κάνναβης: (gluten free) με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ακόρεστα λιπαρά και την ιδανική αναλογία μεταξύ Ω6 και Ω3. Περιέχει 21 αμινοξέα, συμπεριλαμβανομένων και των 8 απαραίτητων αμινοξέων, τα οποία δεν μπορεί να παράγει το ανθρώπινο σώμα. Το 65% της συνολικής περιεκτικότητας της πρωτεΐνης αποτελεί η πρωτεΐνη εδεστίνη, η οποία είναι εύπεπτη, εύκολα απορροφήσιμη και πολύ σημαντική για τη διατήρηση ενός υγειούς ανοσοποιητικού συστήματος.
Χρήσεις: δημητριακά, γιαούρτι, smoothies ή σε πλήθος αλμυρών και γλυκών συνταγών.
Μάκα (Lepidium Meyenni): Είναι ένα από τα ελάχιστα βρώσιμα φυτά που ευδοκιμούν σε μεγάλα υψόμετρα (άνω των 3800μ.) στις Περουβιανές Άνδεις. Είναι μία από τις πιο ευεργετικές τροφές του σήμερα και μία από τις δημοφιλέστερες υπερτροφές. Αυξάνει την ενέργεια, τη δύναμη και την αντοχή, ενώ θεωρείται πως τονώνει τη libido και ενισχύει τη γονιμότητα. Είναι πολύ θρεπτική, πλούσια σε αμινοξέα, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Η υψηλή του περιεκτικότητα σε σίδηρο και ασβέστιο συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία των μεταβολικών διεργασιών που αποσκοπούν στην παραγωγή ενέργειας. Ο σίδηρος βοηθάει στο φυσιολογικό σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων καθώς και τη μεταφορά του οξυγόνου στο σώμα.
Χρήσεις: δημητριακά, γιαούρτι, γάλα, smoothies, κακάο, καφέ ή τσάι.
Γύρη (BeePollen): Τα συστατικά της γύρης παρουσιάζουν αντιμικροβιακή δράση γιατί αναστέλλουν την ανάπτυξη βακτηρίων και παθογόνων μυκήτων. Η δράση αυτή θα μπορούσε να αποδοθεί στο υψηλό περιεχόμενο σε φλαβονοειδή. Επίσης, πολλές ασθένειες αντιμετωπίζονταν με τη χρήση της γύρης. Μερικές από τις ασθένειες αυτές ήταν το κρυολόγημα, η γρίπη, το έλκος, η πρόωρη γήρανση, η αναιμία και η κολίτιδα. Ακόμα και σήμερα, η χρήση της γύρης είναι διαδεδομένη και παρατηρείται διαρκής αύξηση της χρήσης της από ανθρώπους ως συμπλήρωμα διατροφής και ως τονωτικό. Απευθύνεται τόσο σε μικρές ηλικίες όσο και σε μεγαλύτερες ηλικίες γιατί προσφέρει ευεξία και έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.
Λιναρόσπορος (flaxseeds): Οι σπόροι του λιναριού και το λάδι τους είναι πλούσιες φυσικές πηγές των αντιοξειδωτικών ουσιών λίγκνανς, οι οποίες συγκεντρώνονται στο λινάρι σε συγκέντρωση 80 φορές μεγαλύτερη από ό,τι στα παχιά ψάρια (σολομό, πέστροφα, ρέγκα, τόνο), και στο σπανάκι. Tο λινάρι περιέχει, επίσης, και ορισμένα φυτοοιστρογόνα, που λειτουργούν προληπτικά απέναντι στον καρκίνο ή καθυστερούν την εξέλιξή του, μειώνουν τη χοληστερίνη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Aκόμα, το λινάρι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, ω-3 (δυσεύρετο στη φύση), βιταμίνη E και πρωτεΐνες. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ενώ δεν περιέχει γλουτένη, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύπεπτο και ιδιαίτερα κατάλληλο για άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα. Tέλος, πρόσφατες έρευνες παρουσιάζουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα ως προς τη θεραπευτική του δράση σε ψυχιατρικά και νευρολογικά προβλήματα, όπως η κατάθλιψη και η διπολική διαταραχή.